fredag 9 december 2011

Moonshiners - hembränningsreality på Discovery Channel



Ja det handlar om det du tror att det handlar om. Och ja, många fördomar besannas. Men kanske framförallt - detta är en av de mest spännande serierna som Discovery Channel har spottat ur sig sedan min personliga favorit "Gold Rush Alaska".

Vi får följa en brokig skara människor i Virginia som bränner majswhiskey. Tim med sin son J.T och partnern Tickle. Legendaren Popcorn (som enligt egen utsago har druckit och rökt sedan 6-års åldern) och på andra sidan, lagens långa arm ständigt är dem i hasorna.

Det låter som början på en dålig film. Det är det inte. Det är början på en bra ny serie som jag varmt kan rekommendera!

2 kommentarer:

Anna TS sa...

Jag kollade första avsnittet i dag, det var skôj! Både min man och jag kommer att fortsätta titta. Måste ju se hur det går för Timpa... Tack för tipset!

andros sa...

Varsågod!

Själv tittade jag på del 1 men fastnade istället för säsong 2 av Gold Rush Alaska istället. Så jag plöjer nog igenom det först innan jag ger mig på hembrännarna.