måndag 13 augusti 2012

Höstens TV (+ en liten recap och nystart här på bloggen)

Drygt en månad sedan förra inlägget. Det har varit fullt upp med släkt, familj, dop, bilresande och OS. Och lite mindre trevliga saker som sjukhusbesök men nu är allt som det ska igen. Bara en massa teve!

Idag drar höstens teve igång. Men det blir lite väl trist så jag nöjer mig med att säga att sensommar-teven drar igång.

Här är vad jag kommer att titta på i höst (höstens övriga program/tv-serier finns att läsa på kanalernas respektive hemsidor):

13 augusti

Lillyhammer, SVT1 21:00
Patrick möter, TV3 21:00


18 augusti

Pluras kök, TV3 21:00


20 augusti

Färjan, Kanal 5 20:00
Robinson - revanschen, TV4 20:00
Dallas, TV4 21:00
Breaking News, Kanal 5 22:00


21 augusti

Danspalatset Playa del Sol, TV3 20:00


22 augusti

Roomservice, Kanal 5 21:00


27 augusti

Anger management, TV6 21:00


1 september

Fridlyst, SVT1


8 september

Intresseklubben, SVT1


13 september

Kockarnas kamp, TV4 20:00


15 september

Life's too short, SVT1


16 september

Partaj, Kanal 5


19 september

Nybyggarna, Kanal 5


Oktober

Gratis är gott, Kanal 5
Allt för Sverige, SVT1
Mitt liv är ett skämt, Kanal 5
Polisskolan, Kanal 5
Torka aldrig tårar utan handskar, SVT1


Någon gång i höst...

Solsidan, TV4
Hellenius hörna, TV4
Böda camping, Kanal 5
Johnnie och mattias på avvägar, Kanal 5
Berg flyttar in, TV4
99 saker ned Erik & Mackan, TV6
Mitt liv är ett skämt, Kanal 5
Vem kan slå Filip & Fredrik. Kanal 5
Uppfinnarna, TV4


Många inhemska produktioner och få bra nya utländska (amerikanska) tv-serier. Kanal 5 verkar vara på hugget. TV3 försöker ta upp kampen med Kanal 5:s Svenne-banan serier. Som ett stort "QI" fan är "Intresseklubben" med Johan Wester och Anders Jansson höstens största behållning alla kategorier.

Det var väl allt.

Jo en sak till... Någon har viskat i mitt öra att Kanal 5 filmar på Ullared igen. Men om det är en ny säsong av "En stark resa", "Ullared" eller något annat vet jag ej.







Inga kommentarer: